Misja

„Beskid Gorlicki - obszar rozwiniętej turystyki dziedzictwa kulturowego, bezpieczny, o dobrze rozwiniętej infrastrukturze, z poszanowaniem historii i różnorodności kultur, przyjazny dla mieszkańców i atrakcyjny dla turystów”.

 

KLIP FILMOWY

KARPATING

POZNAJ REGION Z AUDIOPRZEWODNIKIEM

WIRTUALNE ZWIEDZANIE

 

Aktualności

Gorlickie Centrum Kultury we współpracy z Urzędem Miejskim w Gorlicach i Lokalną Grupą Działania „Beskid Gorlicki” zapraszają na 10. edycję Festiwalu 4 Strony Karpat, który odbędzie się w dniach 24-25 sierpnia na gorlickim Rynku. Jak co roku gwarantujemy potężną dawkę folkowej muzyki z pogranicza kultur.

Tegorocznej odsłonie festiwalu towarzyszyć będą II Targi turystyczne marki Karpating, pachnące warsztaty piernikowe, warsztaty koronki klockowej, degustacja produktów regionalnych oraz atrakcje dla dzieci.

Targi turystyczne marki Karpating organizowane są w ramach projektu LGD Beskid Gorlicki pt. „Gościnny Karpating”, który uzyskał dofinansowanie w konkursie ofert na realizację zadań publicznych Województwa Małopolskiego w dziedzinie turystyki i krajoznawstwa w 2024 r. pn. „Małopolska Gościnna – II edycja”.

Podczas dwóch dni z muzyką folkową zagrają:

24 sierpnia 2024 (sobota)
start 18:00
Vołosi
Tołhaje

25 sierpnia 2024 (niedziela)
start 18:00
Happy Village Orchestra
Sokół Orchestra

GORLICKI RYNEK

WSTĘP WOLNY

 

Wydarzenia towarzyszące:

 

Targi turystyczne marki Karpating
sobota-niedziela, 24-25.08, godz. 15.00 – 21.00
gorlicki Rynek

Pachnące warsztaty piernikowe /Polskie Piekarnie/
sobota, 24.08, godz. 15.00 – 18.00
Pawilon Historii Miasta Gorlice

Warsztaty koronki klockowej /Ewa Szpila/
niedziela, 25.08, godz. 15.00 – 18.00
Pawilon Historii Miasta Gorlice

Degustacja produktów regionalnych
sobota-niedziela, 24-25.08, godz. 15.00 – 21.00
gorlicki Rynek

 

Logotypy marki karpating, Małopolski i Beskidu Gorlickiego.

Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego

Uprzejmie informujemy, że w dniu 08.08.2024 r. (tj. czwartek),
w związku ze szkoleniem pracowników,
biuro LGD będzie nieczynne. 

Informujemy, że od dnia 01 lipca 2024 roku

Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania "Beskid Gorlicki"


mieści się w Gorlicach przy ul. 11 Listopada 27 (I piętro).


Prosimy o kierowanie korespondencji na w/w adres.


Serdecznie zapraszamy!


 

W dniu 26 czerwca br. w Restauracji Gospoda Magurska w Małastowie odbyła się konferencja podsumowująca wdrażanie Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020. Podczas konferencji wręczono także Certyfikaty uprawniające do używania i posługiwania się Znakiem Promocyjnym KARPATING.

Budżet jakim dysponowaliśmy na realizację projektów w okresie programowania 2014-2020 wynosił ponad 3 mln euro. W ramach tych środków zrealizowano ponad 190 projektów z zakresu rozwoju przedsiębiorczości, poprawy atrakcyjności turystycznej obszaru oraz wzmocnienia kapitału społecznego i kulturowego na łączną kwotę ponad 14 mln zł.

W ramach projektów z zakresu podejmowania i rozwijania działalności gospodarczej dofinansowano 92 nowe oraz 14 już istniejących firm z różnorodnych branż, w wyniku czego utworzono 106 miejsc pracy na obszarach wiejskich naszego powiatu. Zrealizowano także projekty z zakresu tworzenia centrów przetwórstwa - powstał Inkubator Przetwórstwa Lokalnego Browar Stodoła w Libuszy, w którym produkowane jest piwo oraz Inkubator Przetwórstwa Rolnego w Krzywej, w którym odbywa się przetwórstwo mięsne.

Środki ze strategii przyczyniły się także do rozwoju lub modernizacji ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej. Wśród 53 dofinansowanych obiektów znajdują się m.in. pumptracki, siłownie zewnętrzne, place zabaw, boiska do siatkówki plażowej, badmintona, pole szachowe, ogrody sensoryczne, wiaty zewnętrzne czy ścieżki edukacyjno-dydaktyczne, a nawet centrum łucznictwa.

W ramach zrealizowanych projektów rozbudowano drogę gminną, zorganizowano cykl szkoleń dotyczących aktywizacji i edukacji w zakresie turystyki, utworzono miejsca noclegowe oraz zakupiono sprzęt niezbędny do produkcji produktu lokalnego – „Dżemu mirabelkowego” oraz galaretki porzeczkowej „Trzy kolory”.Dofinansowano także projekty z zakresu ochrony i promocji dziedzictwa lokalnego, w ramach których poddano pracom restauratorskim lub konserwatorskim 5 zabytków. Wsparto 25 podmiotów działających w sferze kultury poprzez  przebudowę budynków pełniących funkcje kulturalne, dostosowując je do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, budowę altany edukacyjnej oraz infrastruktury wystawienniczej, a także dokonano zakupu wyposażenia zaplecza kuchennego, zakupu strojów regionalnych oraz instrumentów muzycznych.

W ramach projektu grantowego realizowano 10 grantów, które dotyczyły organizacji imprez, warsztatów oraz zakupu wyposażenia dla różnych organizacji w celu integracji i aktywizacji społecznej mieszkańców w obszarze dziedzictwa lokalnego.

Jako LGD zrealizowaliśmy 4 projekty współpracy, w ramach których powstało m.in. Centrum Produktu Turystycznego i Kulturowego Beskidu Gorlickiego w Wysowej-Zdroju oraz 13 Miejsc Obsługi Rowerzystów – tzw. MOR-ów zlokalizowanych przy szlakach, ścieżkach rowerowych oraz atrakcjach turystycznych,  w których można prześledzić mapę terenu, odpocząć w poróży, schronić się przed deszczem, dokonać drobnych napraw roweru czy też naładować telefon. Wydano także mapy prezentujące istniejące na obszarze szlaki i ścieżki rowerowe z naniesionymi MOR-ami i atrakcjami turystycznymi oraz spot telewizyjny.

Utworzona Marka Lokalna KARPATING także jest efektem realizacji projektów współpracy, w ramach których powstał znak słowno-graficzny KARPATING wraz z Systemem Identyfikacji Wizualnej Znaku, powstała strona internetowa www.karpating.pl oraz aplikacja mobilna KARPATING, utworzono Regulamin przyznawania, używania i posługiwania się znakiem, powołano Członków Kapituły KARPATING oraz przeprowadzono I nabór na użytkowników Znaku Promocyjnego.

W 2024 roku przeprowadzono trzeci nabór na Użytkowników Znaku Promocyjnego KARPATING, w ramach którego zarówno nowi jak i dotychczasowi Użytkownicy otrzymali prawo do używania i posługiwania się Znakiem Promocyjnym KARPATING.

Znakiem Promocyjnym KARPATING po raz pierwszy wyróżniono następujące produkty:

  • Ser Łużniak (ser podpuszczkowy z dodatkami: czosnek niedźwiedzi, suszone pomidory, suszone płatki papryki, czarnuszka, kminek), Ser Łużniański wędzony, Ser Łużniański wędzony z ziołami, Masło wiejskie – świeże; Spółdzielnia Mleczarska w Łużnej; kategoria: produkt spożywczy
  • „Pszczoły to nie tylko miód – poznaj ich świat”; Fundacja SURVIVAL; kategoria: oferta edukacyjna
  • Produkty pszczele z „Pasieki pod modrzewiami” – pyłek pszczeli i pierzga pszczela; Marcin Byczek Rolniczy handel detaliczny; kategoria: produkt spożywczy
  • Miód wielokwiatowy z „Pasieki pod modrzewiami”; Marcin Byczek Rolniczy handel detaliczny; kategoria: produkt spożywczy
  • Żywa lekcja historii w Krygowskiej Izbie Muzealnej; Grupa Rekonstrukcji Historycznej „Gorlice 1915”; kategoria: oferta edukacyjna
  • Beskid Niski na Rowerze – GorliceBike; Stowarzyszenie GorliceBike; kategoria: oferta turystyczno-rekreacyjna
  • „Beskid z Jankiem" – turystyka piesza i rowerowa; Stowarzyszenie „Beskid z Jankiem"; kategoria: oferta turystyczno-rekreacyjna, oferta edukacyjna
  • Oferta pobytowa w agroturystyce Tarninowe Wzgórze – w magicznym miejscu na końcu świata…; Tarninowe Wzgórze; kategoria: oferta noclegowa
  • Organizacja wycieczki turystyczno-krajoznawczej po Powiecie Gorlickim; KRISTOUR sp z o.o.; kategoria: oferta turystyczno-rekreacyjna
  • Miody z pasieki „Darz Barć”: miód spadziowy, miód nektarowo-spadziowy, miód wielokwiatowy; Pasieka Rodziny Kazanowskich „Darz Barć”; kategoria: produkt spożywczy
  • Karpatella – tostella ze słonecznikiem i bluszczykiem kurdybankiem; Tortillas Molino sp. z o.o.; kategoria: produkt spożywczy
  • Mydło naturalne „Czarne złoto z Gorlic”; KAAVI sp. z.o.o; kategoria: produkt użytkowy
  • Publikacja „Wędrówki Bociana Teodora"; Gabinet Psychologiczno-logopedyczny. Arteterapia. Badanie kierowców. Elżbieta Wansacz; kategoria: publikacja
  • Piwo regionalne Browar Stodoła: Libuskie „Myntne”, Blask Łukasiewicza, Pogórzańskie, Rzezimieszek, Pivo Žižkove, Czerwony Topór, Trzeźwy Woźnica, Zalasowiak, Hey Gringo, Libuskie Miodowe, Libuskie Malinowe, RIS Wędzona Śliwka, 0% APA Wiśnia – Czarna porzeczka; Damian Kuc; kategoria: produkt spożywczy
  • Wino Gorlickie Białe; Gospodarstwo Rolne Sebastian Kuk „Winnica Bucze"; kategoria: produkt spożywczy

Dotychczasowi użytkownicy Znaku:

  • Gorlicki Jarmark Bożonarodzeniowy; Miasto Gorlice; kategoria: Wydarzenie kulturalne
  • „4 Strony Karpat” Festiwal Folkowy; Gorlickie Centrum Kultury; kategoria: Wydarzenie kulturalne
  • Warsztaty kulinarne z tradycyjnej kuchni łemkowskiej; Stowarzyszenie „Skrawek Nieba”; kategoria: Oferta edukacyjna
  • Skrawek Natury – organizacja tematycznych imprez plenerowych w Skrawku Nieba; kategoria: Oferta turystyczno-rekreacyjna
  • Wieszak drewniany odzieżowy personalizowany; ARTUR KOSIŃSKI Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe ”AREX”; kategoria Produkt użytkowy    
  • PIERNIK KASZTELAN BIECKI waga 420g, pakowany w atestowane pudełko kartowane, zabezpieczone folią; Polskie Piekarnie 2 Sp. z o.o.; kategoria: Produkt spożywczy
  • Kromer Festival Biecz; Bieckie Centrum Kultury; kategoria: Wydarzenie kulturalne
  • Bransoletka Girlandka; Grzegorz Szpila - „KORONKARNIA”;  kategoria: Rękodzieło
  • Warsztaty Koronki Klockowej; Grzegorz Szpila - „KORONKARNIA”;  kategoria: Oferta edukacyjna
  • Święto Rydza w Wysowej Zdroju; MINERALE-MIERNIK s.j.; kategoria: Wydarzenie kulturalno - edukacyjne    
  • Rydzowe specjały ze Starego Domu Zdrojowego; MINERALE-MIERNIK SPÓŁKA JAWNA; kategoria: Produkt spożywczy
  • Galicyjskie menu w Starym Domu Zdrojowym; MINERALE-MIERNIK SPÓŁKA JAWNA; kategoria: Oferta gastronomiczna
  • Tradycyjne chleby na zakwasie: Powszechny, Pan Żytko, Ziarnucha, Leśnik, Francuz, Pani Chałka; MINERALE-MIERNIK s.j; kategoria: Produkt spożywczy
  • Dżem mirabelkowy, Powidło śliwkowe; Monika Staszyńska; kategoria: Produkt spożywczy
  • Wspólne zwiedzanie świata nietoperzy w Izbach; Usługomat Zuzanna Długosz, działająca pod marką: Baba z gór; kategoria: Oferta turystyczno-rekreacyjna, Oferta edukacyjna
  • Odkryj KARPATING; Iwona Szary STUDIO ACTIVE Sport i turystyka, kategoria: Oferta turystyczno-rekreacyjna
  • WYLEPIANKI Z KOBYLANKI - ręcznie wylepiane pierogi z tradycyjnym nadzieniem ruskim i z kapusty słodkiej; Koło Gospodyń Wiejskich w Kobylance; kategoria: Produkt spożywczy
  • Wody lecznicze ze źródeł w Wysowej-Zdroju (w szklanym opakowaniu): lecznicza woda mineralna „Henryk”, lecznicza woda mineralna „Józef”, lecznicza woda mineralna „Franciszek”; ”Uzdrowisko Wysowa” Spółka Akcyjna; kategoria: produkt spożywczy
  • Naturalna woda mineralna – Wysowianka (w szklanym opakowaniu): naturalna woda mineralna  wysokozmineralizowana „Wysowianka” z jodem, naturalna woda mineralna niskozmineralizowana „Wysowianka Zdrój”; ”Uzdrowisko Wysowa” Spółka Akcyjna; kategoria: produkt spożywczy

Szczegółowe informacje dotyczące produktów, usługi i inicjatyw objętych Znakiem Promocyjnym KARATING można znaleźć na stronie internetowej www.karpating.pl oraz w aplikacji mobilnej. Niebawem dołączą tam nowe produkty, którym przyznano znak.

 Podmioty uprawnione do zawarcia Umowy Licencyjnej na używanie i posługiwanie się Znakiem Promocyjnym KARPATING

 

 

 

 

 

Informujemy, że w dniu 26 czerwca br. z uwagi na organizowaną konferencję biuro Stowarzyszenia będzie czynne do godz. 11:00.


Jednocześnie informujemy, że w dniach 27-28 czerwca br. w związku ze zmianą lokalizacji siedziby biura Stowarzyszenia kontakt z pracownikami może być utrudniony. Prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny pod nr 512-028-092.


Od 1 lipca 2024 r. zapraszamy Państwa do nowej siedziby Stowarzyszenia w Gorlicach przy ul. 11 Listopada 27 (I piętro).


 

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech