Misja

„Beskid Gorlicki - obszar rozwiniętej turystyki dziedzictwa kulturowego, bezpieczny, o dobrze rozwiniętej infrastrukturze, z poszanowaniem historii i różnorodności kultur, przyjazny dla mieszkańców i atrakcyjny dla turystów”.

 

KLIP FILMOWY

KARPATING

POZNAJ REGION Z AUDIOPRZEWODNIKIEM

WIRTUALNE ZWIEDZANIE

 

Aktualności

W dniach 17-18 czerwca br. w ramach projektu współpracy pn. "Marka lokalna narzędziem promocji obszarów LGD" odwiedziliśmy naszego partnera - LGD Stowarzyszenie Dolina Karpia. Celem wizyty było zapoznanie się z doświadczeniami funkcjonowania oraz wymiana doświadczeń w procesie zarządzania marką lokalną, jak również wymiana wiedzy na temat tradycji i dziedzictwa kulturowego obszarów Partnerów projektu. 

Bardzo dziękujemy Partnerowi za miłą atmosferę i pozytywne wrażenia!

Poniżej przedstawiamy krótką fotorelację :)

Wizyta studyjna zrealizowana została w ramach projektu współpracy "Marka lokalna narzędziem promocji obszarów LGD" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.3 "Przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.


 

Celem projektu współpracy realizowanego przez LGD „Beskid Gorlicki” oraz Stowarzyszenie Dolina Karpia pn. „Marka lokalna narzędziem promocji obszarów LGD” jest wzrost rozpoznawalności marek lokalnych partnerów projektu tj. Marki Lokalnej KARPATING oraz Marki Lokalnej Dolina Karpia poprzez kampanię informacyjno-promocyjną oraz wykreowanie produktu łączącego marki lokalne partnerów projektu. Produktem tym są potrawy uwzględniające w swoim składzie 2 główne składniki charakteryzujące obszary partnerskich LGD tj. rydze i karpia.

Na obszarze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Beskid Gorlicki” propozycje takich potraw według własnej receptury przygotowała Restauracja Stary Dom Zdrojowy w Wysowej-Zdroju.

Przedstawiamy Państwu opracowane receptury na przystawkę, zupę oraz danie główne i zachęcamy do samodzielnego przygotowania potraw!

Rydze i karp – receptury potraw Stary Dom Zdrojowy

Już niebawem - 26 czerwca 2021 r. w Wapiennem podczas Giełdy lokalnej odbędzie się pokaz przygotowania żuru z kiszonych rydzów z gminy Uście Gorlickie na bulionie z karpia zatorskiego i jego degustacja, a także degustacja tatara z wędzonego karpia zatorskiego i marynowanych rydzów z Beskidu Niskiego, na którą serdecznie zapraszamy!

Podczas Giełdy lokalnej  na stoisku LGD będzie można uzyskać informacje o realizowanym projekcie współpracy, produktach, usługach oraz inicjatywach objętych Znakiem Promocyjnym KARPATING oraz Znakiem Promocyjnym Dolina Karpia. Dystrybuowane będą również gadżety promujące marki lokalne obu partnerów projektu.


 

Szanowni Państwo,

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Beskid Gorlicki” zaprasza do konsultacji społecznych i zgłaszania uwag w związku z aktualizacją Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (LSR).

Aktualizacja LSR prowadzona jest w związku z możliwością ubiegania się o dodatkowe środki finansowe na wdrażanie LSR w ramach PROW 2014-2020 w wysokości 620 000,00 EURO, przewalutowaniem LSR na EURO oraz dokonaniem przesunięć oszczędności kursowych pomiędzy poszczególnymi przedsięwzieciami w ramach PROW 2014-2020.

Uwagi, wnioski, sugestie dotyczące LSR prosimy zgłaszać na formularzu - POBIERZ

Projekt LSR - POBIERZ

Proponowane zmiany dotyczące LSR prosimy zgłaszać do biura Stowarzyszenia LGD „Beskid Gorlicki” na formularzu zmian, na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 28 czerwca br. do godz. 15.00


 

26 czerwca zapraszamy na Giełdę lokalną w ramach Dnia Otwartego Produktu Regionalnego, podczas której nastąpi prezentacja produktów wyróżnionych Znakiem Promocyjnym KARPATING oraz Znakiem  Marki Lokalnej Dolina Karpia.

 


 

LGD „Beskid Gorlicki” od 2017r. inicjuje działania służące budowaniu Marki Lokalnej KARPATING. Po wielu spotkaniach dotyczących odkrywania potencjału powiatu gorlickiego oraz wykreowaniu słowno-graficznego znaku KARPATING w 2020 roku przyszedł czas na przeprowadzenie I naboru na użytkowników Znaku Promocyjnego KARPATING.

Oceny wniosków podczas posiedzeń w dniach 25.03.2021 r. oraz 11.06.2021 r. dokonała Kapituła Znaku Promocyjnego KARPATING w składzie:
- Olga Gałek – Przewodnicząca Kapituły, Wiceprezes Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych MiLA
- Ewa Wachowicz - producent telewizyjny, krytyk kulinarny/kucharz z Ziemi Gorlickiej
- Andrzej Zarych - Dyrektor Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ
- Jacek Kowalski - Specjalista w dziedzinie budowania marki miejsca
- Bartłomiej Sołtys - Nadleśniczy Nadleśnictwa Łosie.

Złożone wnioski oceniono w oparciu o następujące kryteria merytoryczne: powiązanie z obszarem Powiatu Gorlickiego; jakość; przyjazność dla środowiska; przyjazność dla mieszkańców i klientów; wyjątkowość; współpraca w ramach Programu marki lokalnej KARPATING.

Wszystkie wyróżnione przez Kapitułę podmioty zawarły Umowy Licencyjne na używanie i posługiwanie się Znakiem Promocyjnym KARPATING. W dniu 11 czerwca 2021r. w Stowarzyszeniu „Skrawek Nieba” nastąpiło uroczyste wręczenie Certyfikatów, którego dokonali Członkowie Kapituły.

Znakiem Promocyjnym KARPATING wyróżniono następujące podmioty:

  1. Miasto Gorlice - Inicjatywa Gorlicki Jarmark Bożonarodzeniowy, kategoria: Wydarzenie kulturalne
  2. Stowarzyszenie „Skrawek Nieba” - Usługa Warsztaty kulinarne z tradycyjnej kuchni łemkowskiej, kategoria: Oferta edukacyjna
  3. ARTUR KOSIŃSKI Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe ”AREX” - Produkt Wieszak drewniany odzieżowy personalizowany, kategoria: Produkt użytkowy
  4. POLSKIE PIEKARNIE Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa - Produkt PIERNIK KASZTELAN BIECKI waga 420g, pakowany w atestowane pudełko kartowane, zabezpieczone folią, kategoria: Produkt spożywczy
  5. Bieckie Centrum Kultury - Inicjatywa Kromer Festival Biecz, kategoria: Wydarzenie kulturalne
  6. Gorlickie Centrum Kultury - Inicjatywa „4 Strony Karpat” Festiwal Folkowy, kategoria: Wydarzenie kulturalne
  7. Grzegorz Szpila - „KORONKARNIA” - Produkt Bransoletka Girlandka, kategoria: Rękodzieło
  8. Grzegorz Szpila - „KORONKARNIA” - Usługa Warsztaty Koronki Klockowej, kategoria: Oferta edukacyjna
  9. MINERALE-MIERNIK SPÓŁKA JAWNA - Produkt Rydzowe specjały ze Starego Domu Zdrojowego, kategoria: Produkt spożywczy
  10. MINERALE-MIERNIK SPÓŁKA JAWNA - Usługa Galicyjskie menu w Starym Domu Zdrojowym, kategoria: Oferta gastronomiczna
  11. MINERALE-MIERNIK SPÓŁKA JAWNA - Inicjatywa Święto Rydza w Wysowej Zdroju, kategoria: Wydarzenie kulturalno-edukacyjne

Dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w budowanie Marki Lokalnej KARPATING. Mamy nadzieję, że w kolejnych latach lista podmiotów poszerzy się o nowych użytkowników Znaku Promocyjnego KARPATING.

Prezentacja wyróżnionych produktów, usług i inicjatyw nastąpi w dniu 26 czerwca 2021 r. w Wapiennem w ramach Giełdy lokalnej podczas Dni Otwartych Produktu Regionalnego, na którą serdecznie zapraszamy!

Lista podmiotów uprawnionych do używania i posługiwania się Znakiem Promocyjnym KARPATING

Nabór na użytkowników Znaku Promocyjnego KARPATING zrealizowany został w ramach projektu współpracy "Marka lokalna narzędziem promocji obszarów LGD" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.3 "Przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.


 

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech